Haft jest to coraz częściej zamawiana opcja, gdyż firmy z roku na rok dbają coraz bardziej o wizerunek swojej marki. Jest to najczęściej wykorzystywany sposób ozdabiania odzieży roboczej.
Haft komputerowy jest trwałą formą nadruku, bardziej odporny na pranie i prasowanie niż np. sitodruk czy termotransfer. Dodatkowo, jest on często bardziej elegancki od innych sposobów nadruku ze względu na tradycyjny wygląd, wypukłość nici (haft nie jest płaski), połyskliwość nici. Jest on opłacalny przy ilościach od 1 sztuki aż do kilkuset sztuk. Na koszt haftu składa się koszt początkowy matrycy i koszt każdego haftu. Matryca jest to plik z ustawieniami haftu, który należy przygotować przed rozpoczęciem haftowania. Plik zostaje w bazie danych haftów i można go ponownie wykorzystać. Jest to wydatek zwykle mniejszy niż wykonanie matrycy sitodrukowej. Koszt matrycy i haftów zależy od: skomplikowania, wielkości, liczby kolorów.
Logo firmy najczęściej wykonuje się na przodzie fartucha w górnej części (na klatce piersiowej) lub na biodrze (w przypadku zapasek kucharskich i kelnerskich). Najczęściej wielkość logo nie przekracza wymiaru 13 cm. Przy haftach okrągłych jest to nawet mniej – ok. 10 cm.
Napisy natomiast mają zwykle wysokość litery ok. 1,2-2,5 cm, szerokość zależy od długości fraz.
Najczęściej koszty haftów wynoszą:
- matryca: ok. 70 zł netto,
- każdy haft: ok. 9 zł netto.
Po opracowaniu matrycy Klient otrzymuje zdjęcie próby haftu do akceptacji.